Ofiste fazla oksijen de verimi düşürüyor

Çalışanların günde en az 8 saatini geçirdiği ofislerde iç hava kalitesi insanların sağlığı ve verimini doğrudan etkiliyor.

Epilasyon

Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi, ofislerdeki dengeli ve temiz havanın çalışan verimliliğine etkisine dikkat çekiyor. Çalışma ortamında yeterli miktarda temiz hava bulunmaması halinde çalışanlarda karar vermede güçlüğe, genel uyuşukluktan baş ağrısına, konsantrasyon problemlerinden kalp ritmi bozukluklarına kadar bir çok rahatsızlık baş gösterebiliyor. Sanılanın aksine ortamda fazla oksijen bulunması da çalışma kalitesini düşürüyor.

Çalışma hayatında yaşam kalitesini arttıran çözümleriyle Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi, çalışma ortamlarında verimlilik için sağlıklı hava koşullarının sağlanmasının önemine dikkat çekiyor. Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi, sağlıklı bir çalışma ortamı yaratmak için hava kalitesi cihazlarıyla yapılan sürekli ölçümler yapılması gerektiğine değiniyor.

Fazla karbondioksit soluyanlar karar vermede güçlük çekiyor

Çalışma ortamında solunan fazla karbondioksit kişilerde mutsuzluk hali, karar vermede güçlük, nefes alma ile kalp ritminde artış, mide bulantısı, baş ağrısı, görüşte bozukluk gibi olumsuz etkilere neden oluyor.

Nem de zararlı

Bir insan için konfor miktarı yüzde 30 ile yüzde 70 arasında tanımlansa da uzmanlar nemin yüzde 30 ile yüzde 50 arasında kalmasını öneriyor. Araştırmalara göre çalışma ortamında bulunan fazla nem alerjiye ve hastalıklara neden olabiliyor. Düşük nem ise mukozaların kurumasına dolayısıyla soğuk algınlığı ve grip riskinde artışa neden olabiliyor.

Epilasyon merkezi

Ortam sıcaklığı önemli

Çalışma ortamının sıcaklığı kıs ve yaz durumuna göre insanların kendilerini rahat hissedecekleri bir düzeyde olması önem taşıyor. Araştırmalar birçok insanın rahat olarak çalıştıkları ortam sıcaklığının 20-26 derece arasında olduğunu gösteriyor.

 

Tembeller için en basit zayıflama yöntemleri

Kilo verme süreci disiplin ve irade ister. Sizin saatlerinizi koşu bandında geçirmeye, tükettiğiniz kalori miktarını saymaya tahammülünüz yoksa bu basit yöntemleri deneyin.

İşte, spor salonuna gitmeden ve sıkı bir diyet yapmadan kilo vermenin 10 akıllıca yolu;

1- Her zaman yemeklerden önce bir bardak su için. Bu, vücudunuzun susuz kalmasını önlediği gibi tok kalmanızı ve bu sayede aşırı yemekten kaçınmanızı sağlar.

2- Her öğünde basit yer değişiklikleri yapın. Nasıl mı? Hazır üretim olan, ağır salata soslarını kullanmak yerine salatanıza sirkeli sos hazırlayın. Bu, sizin her öğle yemeğinde fazladan 80 kalori almanızı engeller. Aynı şekilde kurutulmuş meyvelerden ziyade taze meyve tüketmek de daha az kalori almanızı sağlar.

3- Tatlı olarak bir parça siyah çikolata yiyin. Kurabiyeler, pastalardansa tatlı yeme ihtiyacınızı biter çikolata ile gidermeye çalışın. Daha fazla kalori almadan sağlıklı bir seçim yapmış olursunuz böylece.

4- Porsiyonlarınızı kontrol altında tutun. Kilo vermek istiyorsanız her öğünde tükettiğiniz porsiyon miktarı önemli. Küçük tabakta yemek yemeyi tercih edin. Böylece az yemekle tabağınızın dolduğunu görerek tatmin yaşarsınız.

5- Daha fazla hareket edin. Zamanınızı spor salonuna gitmeye ayırmıyorsanız gün içinde daha hareketli olmak için çaba sarf etmeniz gerekiyor. İşe yürüyerek gitmek, gideceğiniz bir yere otobüsten daha erken inip ya da arabayı uzağa park edip yürümek, asansör yerine merdivenleri tercih etmek, kalori yakmanın en basit yolları.

6- Kalori içmeyin. İçtiklerinizle aldığınız fazladan kalorileri fark etmezsiniz bile. Sonra “Ben niye kilo alıyorum” diye sorar, nedenini bulamazsınız. Epilasyon Lazer Kola, meyve suyu, şarap gibi içeceklerle fazladan kalori almaya son verin. Bunların yerine bol bol su için. Suyunuzu tatlandırmak için de içine salatalık, limon ya da nane atmayı deneyin.

7- Uzun süre aç kalmayın. Biraz aç hissetmek iyi olabilir ama tüm gün kendinizi aç bırakıp gece ağır yemeklerle midenize yüklenmek sağlıklı değildir ve kilo vermenize engel olur. Aşırı yeme ihtiyacı hissetmenize yol açan kan şekeri düşüklüğüne fırsat vermeyin, öğünlerinizin ve ara öğünlerinizin zamanını kaçırmayın.

8- Atıştırmalık olarak yüksek protein ve bol lif içeren gıdaları tercih edin. Yüksek kalori içeren cipsler, bisküviler yerine protein ve lif yönünden zengin olan ve bu sayede sizi tok tutan atıştırmalıklara yönelin. Yoğurt, yağsız patlamış mısır, keten tohumu, tam tahıllı ekmek gibi seçenekleri deneyebilirsiniz.

9- Erken saatte ve ve hafif akşam yemeği yiyin. Akşam yemeği, günlük alacağınız toplam kalorinin yüzde 25’ini oluşturmalı. İğneli Epilasyon Günün son öğününü yatmadan en az iki ya da üç saat önce tamamlamış olmalısınız. Geç saatlerde çok fazla yemek, sindirim ve uyku sorunlarına yol açar.

10- Daha fazla uyuyun. Az uyumak, gün boyu daha fazla yemenize neden olur ve enerjinizin düşük olmasına yol açar. Her gece yedi ila dokuz saat uyumaya çalışın. Uyurken kalori yakabildiğinizi biliyor muydunuz? Uyku sırasında büyüme hormonu salgılanır ve bu hormon metabolizmayı çalıştırır. Geç saatte yemek yemeyerek, aç karnına yatmak bu hormonun daha fazla salgılanmasına ve dolayısıyla metabolizmanın daha hızlı çalışmasına neden olur.

 

Diyet yapmadan 500 kalori yakmanın 5 yolu

Diyet yapmadan 500 kalori yakmayı ister misiniz? Uzun süredir vermeyi istediğiniz o fazla kilolardan sadece yeme alışkanlıklarınızı değiştirerek ve biraz da hareketlenerek kurtulabilirsiniz.

Kışa formda girmek istiyorsanız, bu yazımız tam size göre. İşte diyet yapmadan 500 kalori yakmanın 5 yolu.
Kahvaltı
Beyaz undan yapılmış poğaça, ekmek ve simit gibi yiyeceklerle kahvaltı etmek yerine bir kase dolusu yulaf ezmesi ve frambuazı tercih ederseniz, 500 kalori almaktan kurtulursunuz. Lif içeren gıdalar neredeyse yok denecek kadar az kalori içerirler. Ayrıca yulaf ezmasi gibi lifli gıdalar, uzun süre tok kalmanızı da sağlar.
Hareket edin
15 dakikalık tempolu bir yürüyüş yaklaşık olarak 100 kalori yaktırır. Yürüyüşü günlük rutininz haline getirdiğinizde haftada 500 kalori yakmış olursunuz. Lazerle Epilasyon Ayrıca sürekli oturmak yerine daha fazla hareket ederek de kalori yakabilirsiniz. Masa başında çalışan biriyseniz, kendinize hareket etmek için fırsatlar yaratabilirsiniz. Örneğin, asansör yerine merdivenleri kullanabilir, arabanızı otoparkın en uzak köşesine park edebilir veya otobüsten birkaç durak önce inip yürüyebilirsiniz.
Yemekleri iyi çiğneyin
Yapılan araştırmalara göre lokmalarını 40 kez çiğneyenler, ortalama olarak 15 kez çiğneyenlere göre %12 oranında daha az kalori alıyor. Çiğneme sayısınız arttıkça vücudunuzda açlık hormonu seviyeniz düşer ve beyninize tokluk hissinin sinyalleri gitmeye başlar. Kısacası daha yavaş yemek yediğinizde, daha çabuk doyacak ve daha az kalori almış olacaksınız.
Düşük kalorili içecekler tüketin
Şeker deposu meyve suları, alkollü içecekler ve kremalı kahveler, yaklaşık olarak 600 kalori içerirler. Epilasyon Bu da günlük almanız gereken kalori miktarının büyük bir kısmını kaplar. Şeker oranı yüksek içecekler içmek yerine, evde taze meyvelerden hazırlayacağınız meyve sularını tercih edebilirsiniz. Ancak içeceğinizi hazırlarken içerisine asla şeker ilave etmemelisiniz.
Tabağınızın hepsini bitirmeyin
Öğünlerinizde porsiyonlarınızın yaklaşık olarak %25’i kadarını tabağınızda bırakın. Örneğin, günlük 2000 kalori aldığınızı düşünelim. Her porsiyonunuzun çeyreği kadarını yemediğinizde gün içinde yaklaşık olarak 500 kalori daha az almış olursunuz. Ayrıca büyük boy tabaklarda yemek yemek yerine orta boy tabakları tercih ederseniz, yine fazladan 500 kalori almamış olursunuz.